Bridgestone különleges abroncsokat gyártott a magyar napelemes autóra

csütörtök augusztus 18, 2016

A magyar szupertechnológia Dél-Afrika útjait készül meghódítani

Újra Bridgestone abroncsokon startol el a Kecskeméti Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai karának világszínvonalú napelemes autója. Ezúttal a dél-afrikai Sasol Solar Challenge versenyen, szeptember 24 – október 1. között. A megrendezésre kerülő „szuperautó-versenyre” a neves európai, ausztrál, japán és dél-afrikai egyetemek és főiskolák csapatai mellett a startvonalhoz áll a Kecskeméti Egyetem MegaLux autója is, hogy keresztülszelve Dél-Afrikát, Pretoriától Fokvárosig teljesítse aminimum 2100 km-es versenytávot. A világ vezető gumitermék és gumiabroncs vállalata a múlt évhez hasonlóan ezúttal is speciális, kifejezetten a versenyre tervezett és gyártott, ultrakönnyű, alig 1,5 kg súlyú gumikkal segíti a fiatal mérnökökből álló magyar csapatot.

Run Flat, azaz defektűrő abroncs

szerda június 8, 2016

Nem is gondolnánk, mennyi mindent ültetnek át a gyártók, az autó-motorsport világából, a polgári közlekedésbe. A különböző versenysorozatok nem csupán kiváló reklámfelületet és egyéb marketing lehetőséget nyújtanak tehát a gyártóknak (autó és gumiabroncs cégek egyaránt), hanem kiváló tesztelési és fejlesztési lehetőséget is.

Dupla A-s abroncs a fedélzeten!

kedd április 5, 2016

Az EU-s gumiabroncs jelölőcímke sajátosságaiból adódóan, a dupla A-s abroncsnál – papíron legalábbis – nem létezik jobb autógumi. (Hacsak nem játszunk a harmadik kategóriával, és a decibelekkel.)

A nedves tapadás és a gördülési ellenállás, vitán kívül magasabb prioritást élvez az abroncsvásárlók előtt, mint a gumik zajszintje. Nem is csoda, hogy a Bridgestone, büszkén veri nagy dobra, sikerült létrehozniuk egy dupla A-s autógumit!

Nokian gumival döntötték meg a gyorsasági rekordot!

péntek április 26, 2024

19 év után 5 km/h -val döntötték meg a két keréken lévő sebesség rekordot.

Vesa Kivimaki finn kaszkadőr már többször próbálta megdönteni a svéd Goran Eliason 1997-es rekordját, amikor 181,25 kilométer/órás átlagsebességgel száguldott 2 keréken. Kivimaki próbálkozásai állítólag az abroncsválasztás miatt nem sikerültek, mert a gumikat − érdekes módon − mintha nem arra tervezték volna, hogy az élükön száguldjanak. Vagyis a legtöbb gumi oldalfala nem bírt akkora terhelést, amit a nagy sebességű két keréken közlekedés kíván.